Sleep Time Visitors

Friday 17 June 2011

Top 10 - Masalah Kepincangan Tidur Yang Pelik - (3) - Somniloquy

Yang Ketika (3) – Somiloquy Atau Bercakap Ketika Tidur 

Somniloquy adalah masalah bercakap dengan kuat ketika tidur. Ia mungkin amat jelas, mungkin dari suara yang mudah atau ringkas sehingga ketahap ceramah yang panjang, dan boleh berlaku bila-bila masa sahaja ketika sedang tidur. Pendengar mungkin boleh faham atau mungkin susah juga hendak memahami apa yang diperkatakan.

Bercakap ketika tidur  selalunya berlaku didalam tahap peralihan kesedaran didalam tahap tidur non-REM, dimana badan tidak beralih dengan  baik dari satu tahap tidur ketahap yang lain,  yang menyebabkan mereka berada di tahap separa jaga dari tidur.

Ia juga boleh berlaku pada tahap tidur REM, dimana kita dapat menerobos motor percakapan waktu bermimpi, dimana percakapan yang disebut didalam mimpi akan dicakap dengan suara yang kuat ketika tidur.

Tidak ada rawatan perubatan untuk perkara ini, tetapi selalunya untuk menghalang percakap ketika tidur atau untuk menjaga rahsia anda dari percakapan sewaktu tidur  maka bolehlah memakai penutup mulut ketika tidur.

Source & Credit To: Listverse

Jika anda ingin membaiki kualiti tidur anda dan memulihkan badan anda dari masalah kepincangan tidur, maka cubalah Sleep Time. Tidur yang berkualiti menjamin hari yang lebih baik. Hubungi wakil kami segera 012 302 3064

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More