Sleep Time Visitors

Sunday 19 June 2011

Top 10 - Masalah Kepincangan Tidur Yang Pelik - (4) - Kleine-levin Syndrome atau Sleeping Beauty Disease

Yang Keempat (4) – Kleine-levin Syndrome atau Sleeping Beauty Disease  

Kleine-levin Syndrome atau kadangkala juga dikenali sebagai Sleeping Beauty Disease adalah penyakit kepincangan tidur yang menyebabkan pesakitnya boleh tidur dalam keadaan yang lama samada berjam-jam, berhari-hari, berminggu-minggu dan ada yang sampai berbulan-bulan tergantung sampai bila penyakit itu sembuh. Pada awalnya pesakit ini menjadi semakin mengantuk dan tertidur hampir 24 jam dan hanya bangun untuk makan atau ke bilik air sahaja.

Kadangkala pesakit juga disertai dengan tabiat makan terlampau (compulsive hyperphagia) dan juga kemahuan sexual yang tidak dapat disekat dan luarbiasa (hypersexuality).

Ada setengah penyelidik mengatakan penyakit ini mungkin disebabkan oleh keturunan, dan ada juga yang berpendapat bahawa penyakit ini disebabkan oleh kepincangan autoimmune tubuh. Tidak ada ubat tertentu untuk penyakit Kliene-Levin Syndrome ini.

Source & Credit To: Listverse

Jika anda ingin membaiki kualiti tidur anda dan memulihkan badan anda dari masalah kepincangan tidur, maka cubalah Sleep Time. Tidur yang berkualiti menjamin hari yang lebih baik. Hubungi wakil kami segera 012 302 3064.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More