Sleep Time Visitors

Wednesday 29 June 2011

Top 10 - Masalah Kepincangan Tidur Yang Pelik - (6) - Non-24-hour Sleep-Wake Syndrome

Yang KeEnam (6) – Bukan-24-Jam Tidur-Bangun Sindrom

Perkara yang anih dan kepincangan yang amat jarang berlaku ini adalah apabila badan seseorang itu tidak dapat mengenali pusingan tidur dalam tempoh 24 jam sehari.

Oleh sebab yang demikian, badan tidak membenarkan dirinya untuk tidur pada corak tidur siang/malam yang biasa. Jika dibiarkan tanpa apa-apa rawatan, penyakit ini akan menjadikan pusingan tidur-jaga seseorang itu akan sentiasa bertukar setiap hari tergantung kepada berapa lama pusingan 24 jam seseorang itu berakhir.

Pusingan ini mungkin terus berlaku selama 24 jam dan menjadi normal semula selama satu atau dua hari dan menjadi  sakit semula selepas itu. Terdapat beberapa kes ada yang mengambil masa sampai seminggu untuk melengkapkan corak pusingan gangguan tidur seperti ini.

Untuk menambah keanihan masalah  ini,  hampir kebanyakannya berlaku kepada orang buta walaupun terdapat beberapa situasi orang yang celik juga menghidapi masalah ini.

Source & Credit To: Listverse

Jika anda ingin membaiki kualiti tidur anda dan memulihkan badan anda dari masalah kepincangan tidur, maka cubalah Sleep Time. Tidur yang berkualiti menjamin hari yang lebih baik. Hubungi wakil kami segera 012 302 3064.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More